Chocoladebranche komt met geniale reclame

"'Ik koop het wel. Ik koop het wel. Ik koop het wel"

 

We worden via alle kanten (kranten, radio. televisie, internet) overstelpt (lees: gemanipuleerd) met reclames. Fabrikanten hebben maar één doel: omzet verhogen. Ten koste van alles.

Armer
Humor is een veel gebruikt instrument om waren aan de man/vrouw te brengen. Wie lacht, laat zijn dekking zakken. Bodemprijzen doen het ook steeds beter. We worden tenslotte armer en armer. Maar fabrikanten scoren écht als ze de consument angst in kunnen boezemen.

Bolletje
Angst inboezemen gebeurt in toenemende mate door onderzoeken in scene te zetten. Met fabrikanten in de rol van sponsors. Als Bolletje bijvoorbeeld een half miljoen euro in een onderzoek stopt waaruit blijkt dat je dagelijks een rol beschuit (van Bolletje) moet eten om je baan niet te verliezen, dan haalt Bolletje die investering er natuurlijk glansrijk uit. Nieuwe  slogan: Ik moet Bolletje!

Tij
Van chocola wordt gezegd dat je er dik van wordt. Dat ‘gerucht’ is slecht voor de verkoopcijfers. Hoog tijd voor een onderzoek om het tij te keren. Een onderzoek waarvan de uitslag als geniaal mag worden bestempeld: door elke dag een reep bittere chocola te eten, wordt de kans op hartaanvallen en beroertes aanzienlijk gereduceerd.

Zwempakken met korte mouwen
Ook de badkledingbranche is inmiddels toe aan nieuwe impulsen. Badpakken met korte mouwen moeten het modebeeld gaan bepalen.

Douche
Het is dus nog een kwestie van tijd voordat er een onderzoek komt dat uitwijst dat we voortaan (vrouwen én mannen) in zwempakken met korte mouwen onder de douche moeten. Zo niet dan moeten we niet zeuren dat we met kieuwen onder onze oksels door het leven moeten.

Reacties zijn gesloten.