Een klacht en dan…. Arie en Jannette verlost van pruttelend pannetje eieren

Koelkast maakt herrie

In Metro’s consumentenrubriek Een klacht en dan… worden bedrijven en/of instellingen, die een klacht naar tevredenheid van de betrokken consument hebben opgelost, door Metro van een pluim voorzien.

Case
Op 11 augustus 2013 kopen Arie en Jannette de Wit (Heerhugowaard) een Beko koelvriescombinatie (269 euro) bij MediaMarkt Alkmaar. Arie: “Thuis viel het ons direct op dat dit apparaat veel lawaai maakt. Alsof er een pannetje eieren staat te koken. Om gek van te worden.”

Traject klacht
Het lukt Arie niet contact te leggen met Beko. Dus wendt hij zich tot MediaMarkt Alkmaar. Na wat aandringen licht MediaMarkt Alkmaar Beko op 24 augustus in over Arie’s lawaaiklacht. Waarna Beko zich telefonisch bij Arie meldt. En een monteur stuurt om het euvel te verhelpen. Arie: “Na inspectie van onze koelvriescombinatie vertelde de monteur dat het hier om een normaal geluid ging. Maar dat dit nooit vooraf aan klanten wordt verteld. Hij adviseerde een plaat voor de koelvrieskast te zetten. Dat heb ik gedaan. Maar het geluid van dat kokende pannetje eieren bleef. Wél kregen we van Beko een rekening van 69,14 euro voorrijkosten.”
Teleurgesteld schakelt de familie De Wit deze rubriek in. Dat leidt er binnen een dag toe dat MediaMarkt Alkmaar de familie De Wit aanbiedt om een andere koelvriescombinatie uit te komen zoeken. Ook neemt MediaMarkt Alkmaar de door Beko in rekening gebrachte monteurkosten voor zijn rekening.

Reactie MediaMarkt Alkmaar
Een woordvoerder van MediaMarkt Alkmaar: “We ontvingen de klacht van familie De Wit via ons webcare twitteraccount @Mediamarkt_ALK. De tevredenheid van de klant staat bij MediaMarkt altijd voorop. Daarom hebben wij ons hard gemaakt om familie De Wit alsnog de best mogelijke oplossing te bieden.”

Juryrapport
MediaMarkt Alkmaar had een duwtje in de rug van Metro nodig om deze klacht naar tevredenheid op te lossen. De wijze waarop dit alsnog is gebeurd, verdient zonder meer een pluim.

Spotlights
Ook spotlights op je naar tevredenheid opgeloste klacht? Mail dan naar: ton@tonbroek.nl

Ton Broekhuisen
Link in Metro

Reacties zijn gesloten.