VluchtelingenWerk smacht naar nieuwe klantjes #opinie

Of je nu juwelier bent of groenteboer: zonder klanten kun je de tent sluiten. Maar hoe lok je mensen naar binnen? Zonder gouden kettingen of trossen bananen gratis en voor niets weg te geven.

Onderzoekje
De oplossing is simpel. Suggereer dat je dienst of product onmisbaar is. Er is altijd wel een Diederik Stapel-achtige te vinden die daartoe een onderzoekje in scène zet. Zo’n onderzoekje waarvan de resultaten van tevoren worden vastgesteld.

Krimp
Ook bij VluchtelingenWerk zit de krimp er goed in. Zelfs zo dat de meeste asielcentra inmiddels leeg staan. DUS staan er banen op de tocht.

List
Tijd voor een list. Tijd om via een onderzoekje aan te tonen dat er nog plek genoeg is voor vluchtelingen in ons land. Tegen een vergoeding van ruim twee consumptiebonnen, toonde niemand minder dan Maurice de Hond zich bereid om zich voor dit doorzichtige karretje van VluchtelingenWerk te laten spannen.

Schrijvende Rechter
Als Schrijvende Rechter zeg IK: ”Trap hier niet in. Bij VluchtelingenWerk zijn ze vooral begaan met zichzelf. Vluchtelingen brengen geld in het laatje. Compassie speelt geen enkele rol. Dit is mijn uitspraak. Hier zullen de op geld beluste erfgenaampjes van Nurten Albayrak het mee moeten doen.

Reacties zijn gesloten.