CheapTickets.nl komt alsnog ruimhartig over de brug

CheapTickets.nl

Klacht over CheapTickets.nl

Yoram Stein (Amsterdam) wil met zijn moeder een zieke oom (broer van zijn inmiddels overleden vader) bezoeken. Zijn oom heeft nog maar kort te leven. Het bezoek geldt als laatste afscheid. Daartoe boekt Yoram op 16 augustus 2014 twee retourtickets Amsterdam – San Francisco (inclusief annuleringsverzekering) bij CheapTickets.nl. Kosten: 2.169 euro. Vertrekdatum: 10 oktober 2014. Drie dagen voor vertrek overlijdt de oom. Nog diezelfde dag (7 oktober) belt Yoram CheapTickets.nl om de vlucht te annuleren.

Coulanceregeling niet van toepassing

CheapTickets.nl bestrijdt in eerste instantie dat er een annuleringsverzekering is afgesloten. Yoram: “Vervolgens werd gesteld dat de annuleringsverzekering niet van toepassing was omdat het hier een tweedegraads familielid betrof. Er is weliswaar een coulanceregeling van toepassing, maar CheapTickets.nl gaf aan dat we daar niet voor in aanmerking komen.”
Bang om – ondanks een annuleringsverzekering – bijna 2.200 euro kwijt te raken, schakelt Yoram KlachtenKoning Ton Broekhuisen in.

Geslaagde interventie KlachtenKoning

Contact met CheapTickets.nl levert al snel resultaat op: operationeel directeur Robert Hanegraaf zit duidelijk met de kwestie in zijn maag en belt ons nog dezelfde dag. Hij laat weten deze gang van zaken zeer te betreuren. En condoleert Yoram en zijn moeder. Inclusief excuses dat is verzuimd om dit meteen te doen. Zodra de overlijdensakte in bezit is van CheapTickets.nl, zal de verzekeringsprocedure in gang worden gezet. Robert Hanegraaf houdt woord. Op 7 november krijgt Yoram de bevestiging dat restitutie zal plaatsvinden van 2 x € 984,98 = €1.969,96. Kort daarna gebeurt dat ook daadwerkelijk!

Reactie CheapTickets.nl
“We willen het vergelijken en boeken van vluchten zo gemakkelijk mogelijk maken. Dat streven ondersteunen we met een goede klantenservice. Deze actie past binnen dat kader. We zijn dan ook blij dat deze klacht nu naar tevredenheid is opgelost.”

Ook een klacht melden?
Ook een klacht die maar niet wordt opgelost? Herover je nachtrust. En schakel KlachtenKoning in. Lees wel eerst even de voorwaarden. [maxbutton id=”1″ ]

Reacties zijn gesloten.