Ton Broekhuisen loste via zijn vaste Metrorubriek Van Klacht naar Pluim? vele klachten op. Als KlachtenKoning vervolgt hij die missie. Tien succesvolle cases op een rijtje.

MVGM stort borg snel terug nadat KlachtenKoning zich meldt

  Klacht over MVGM in het kort In juni 2019 zegde Jedidja van der Krans de huur op van de door haar van MVGM (Woningmanagement en Specialist in woningverhuur) gehuurde woning in Rotterdam. Begin juli 2019 vond een positieve eindinspectie … Lees verder


Transavia verontschuldigt zich voor starre houding

Case Transavia in het kort Vijf maanden voor de beoogde vertrekdatum (5 maart 2015) boekt Raymond van der Waal (Rotterdam) samen met een aantal vrienden bij Transavia een retourvlucht Rotterdam The Hague Airport – Innsbruck (Oostenrijk) om voor het eerst … Lees verder


Seats and Sofas benut herkansing wél voorbeeldig

Klacht over Seats and Sofas Dan Aardema (Hoofddorp) koopt april 2014 een nieuw bankstel (kleur cream, type Lucca, 3-zitsbank en 2-zitsbank) bij Seats and Sofas in Mijdrecht. Augustus 2014 wordt het nieuwe bankstel afgeleverd. Dan: “Helaas vol schaaf- en olieplekken. … Lees verder


Bosch gooit er een nieuwe condensdroger tegenaan

Case rond Bosch condensdroger Rudolf Servaas (Assen) is ontevreden over zijn – op 29 mei 2013 aangeschafte – Bosch wasdroger: een zogeheten warmtepompdroger met zelfreinigende condensor. Prijs: € 726,-. Rudolf: “Pluizen van het wasgoed worden niet afdoende afgevangen door de … Lees verder


Oxxio dokt bijna 18.000 euro na bemiddeling KlachtenKoning

Klacht over energieleverancier Oxxio #case Namens de veel in het buitenland vertoevende kleine zelfstandige Mark Kneppers (Leiden) meldt Maudy Koop zich op 7 augustus 2015 met een klacht over energieleverancier Oxxio. Mark wil restitutie van te veel betaalde voorschotten. Maudy, … Lees verder


CheapTickets.nl komt alsnog ruimhartig over de brug

Klacht over CheapTickets.nl Yoram Stein (Amsterdam) wil met zijn moeder een zieke oom (broer van zijn inmiddels overleden vader) bezoeken. Zijn oom heeft nog maar kort te leven. Het bezoek geldt als laatste afscheid. Daartoe boekt Yoram op 16 augustus … Lees verder


NCOI toont KlachtenKoning alsnog klantvriendelijk gezicht

Klacht over NCOI In december 2011 schrijft Valeska Windster (Amsterdam) zich in bij NCOI Opleidingsgroep voor de opleiding HBO Bachelor Rechten. Een maand na haar inschrijving wordt Valeska getroffen door een levensbedreigende ziekte. Veelvuldig ziekenhuisbezoek (inclusief drie operaties) is er … Lees verder


Piet Klerkx keihard op de vingers getikt door KlachtenKoning

Klacht over Piet Klerkx Hans Heeren (Purmerend) koopt 3 januari 2015 een bankstel bij Piet Klerkx in Purmerend. Prijs, inclusief stofbehandeling: 2.353 euro. Levering: maart 2015. Muisstil Hans: “Al in april vormde zich op een van de zittingen een rare, … Lees verder


Tele2 benut door KlachtenKoning geboden herkansing

Klacht over Tele2 Ewa Manys (Ter Aar) meldt zich in 2017 bij deze rubriek met een klacht over Tele2. Ewa (Poolse van origine): “Ik ben ten einde raad over het behandelen van klachten bij Tele2. De klacht die ik heb … Lees verder


HelloFresh gevoelig voor argumenten KlachtenKoning

Klacht over HelloFresh Marieke van Gompel (Tilburg) voelt zich slachtoffer van wat ze noemt een ‘agressieve marketingactie van HelloFresh’. Marieke licht toe: „Ik had kleding besteld bij Zalando. Bij mijn bestelling zat een kortingskaart (20 euro) voor een maaltijdenbox bij … Lees verder