Tele2 benut door KlachtenKoning geboden herkansing

Tele2

Klacht over Tele2

Ewa Manys (Ter Aar) meldt zich in 2017 bij deze rubriek met een klacht over Tele2. Ewa (Poolse van origine): “Ik ben ten einde raad over het behandelen van klachten bij Tele2. De klacht die ik heb meermaals bij Tele2 ingediend heeft tot nu toe niets opgeleverd. Kunt u me helpen, dat die malafide provider me loslaat en geen gelden meer eist?”

Onterechte nota

Op 10 april 2017 zegt Ewa via haar nieuwe provider NLEx haar abonnement bij Tele2 op. NLEx heeft de opzegging en overgang geregeld. En is per 1 juni 207 Ewa’s nieuwe provider. Tot Ewa’s ergernis stuurt Tele2 haar ‘gewoon’ een factuur (34 euro) over de maand juni. Ewa: “Ik heb geen contract meer bij Tele2 sinds 1 juni 2017. Het restant bedrag dat ik volgens Tele2 nog moet betalen (1.16 euro) is al in april overgeschreven naar Tele2. Dus Tele2: laat me met rust. Stop met brieven en berichten op mijn mobiel. Ik heb alle apparatuur opgestuurd, alles is afgerekend en afgesloten. Ik wens op geen enkel manier door Tele2 benaderd te worden.”

Contact met Tele2

Zondag 16 juli prikt KlachtenKoning deze klacht binnen bij Tele2. Inclusief toelichting. En dringend verzoek om een snelle, definitieve oplossing. Nog diezelfde zondag krijg ik een reactie: ‘Vervelend dat dit zo is gelopen. We werken aan een snelle oplossing.’ Maandag 17 juli volgt een update. ‘We proberen de kwestie deze week opgelost te krijgen. We hebben begrepen dat mevrouw Manys absoluut niet door ons benaderd wil worden; dit respecteren wij en zullen we dan ook niet doen, anders dan door de financiële afhandeling.’

Dankwoorden Ewa
Vrijdag 21 juli vraag ik Tele2 waar de oplossing blijft. En dring er stevig op aan deze nog voor het weekend aan te dragen. Dat blijkt te helpen. Laat Ewa me diezelfde vrijdag (21 juli) opgelucht weten: ”Eindelijk is het gelukt, dank jouw interventie. Ik beschik niet over die scherpe taal die jij gebruikt. Bedankt voor je tijd inzet en praten. Het heeft geholpen. Wie goed doet, goed ontmoet.” Met hartelijke groet, Ewa Manys.

Klacht melden?
Zelf ook een klacht die om een oplossing schreeuwt? [maxbutton id=”1″ ]

Reacties zijn gesloten.