Er zijn bedrijven die die hun klanten op handen dragen. Als koning zien. En er zijn bedrijven die klanten zien als noodzakelijk kwaad (lees: obstakel) om hun verdienmodel te kunnen exploiteren. En ja, daar valt genoeg over te schrijven

‘Even’ een ingegooide ruit laten vervangen… #hellup

Er zijn bedrijven die de klant op handen dragen. En er zijn bedrijven die de klant zien als hinderlijk obstakel. Beide types bedrijven verdienen de spotlights. Lees: of een Vorstelijk Schouderklopje of een aansporing om het beter te gaan doen. Lees verder


KlachtenKoning mengt zich niet in onderling conflict tussen particulieren

Onderling conflict tussen particulieren over verkochte stacaravan op Roompot park Klacht binnen gekregen (en bestudeerd) over verkochte oude stacaravan op een Roompot park. Roompot valt niets te verwijten. Is conflict tussen verkopende en kopende partij. Dus: tussen twee particulieren. Daar … Lees verder


Elektricien komt niet opdagen (en verliest ambassadeur)

Wekker Vanmorgen (woensdag 20 november) ging de wekker om 07.15 uur af. Want de elektricien zou hier om 08.00 uur op de stoep staan om twee stroomklusjes te fixen. Om het de man wat makkelijker te maken, heb ik rond 07.45 … Lees verder


KlachtenKoning: wél tot het gaatje om klacht aan oplossing te helpen!

Werkwijze grote klachtensites De twee grootste klachtensites van ons land zijn ongetwijfeld Klacht.nl en Klachtenkompas (geïnitieerd door de Consumentenbond). De werkwijze van deze twee klachtenreuzen is vrijwel identiek: er wordt melding van een klacht gemaakt. En die klacht wordt (via … Lees verder


Klantvriendelijkheid moet in genen van personeel zijn verankerd

Hefbrug Het dorp waar ik woon is in tweeën gesplitst door de rivier de Gouwe. Een hefbrug zorgt voor de verbinding. Een eindeloze reeks containerschepen is er debet aan dat die verbinding hapert. Het gaat te ver om te stellen … Lees verder


Welke klachten neemt KlachtenKoning in behandeling?

Klachten en KlachtenKoning Klachten? Maar er komt maar geen oplossing? Trefwoord: dovemansoren. Schakel KlachtenKoning in. KlachtenKoning wil vastgelopen consumentenklachten alsnog aan een bevredigende oplossing helpen. Uitdaging Van tevoren wordt ingeschat of een oplossing haalbaar is. Ja, daar mag een uitdaging … Lees verder


CBR: uiterst klunzig verweer op klachten over lange wachttijden

CBR bellen? Doe het vanuit een hangmat! Bellen naar de klantenservice van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) voor een gezondheidsverklaring? Doe het vanuit een hangmat. Want anderhalf uur of langer in de wacht is geen uitzondering. Er is zelfs iemand … Lees verder