‘Even’ een ingegooide ruit laten vervangen… #hellup

Wekker

Recent sneuvelde er hier een ruit van het slaapkamerraam. Trefwoord: inbraak. Kan gebeuren. Er zijn altijd mensen die er een hekel aan hebben om zelf de wekker te zetten.

Ruit

Die ruit diende natuurlijk vervangen te worden. Kwestie van even een glaszetter bellen. Zou je zeggen. Maar de praktijk bleek weerbarstig. Kennelijk hebben glaszetters het druk in deze coronatijd. Voor de goede orde: mijn eerste pogingen om een glaszetter te vinden, stammen van voor de ‘coronaplunderingen’. Het eerste bedrijf dat ik benaderde was de eerste maanden volgeboekt. En liet dat meteen netjes weten. Prima!

Tweede bedrijf
Het tweede bedrijf (een glaszetter in Gouda) benaderde ik telefonisch en per mail. Telefonisch werd donderdag een afspraak gemaakt voor de dag erna: vrijdagmiddag tussen 16.00 en 17.00 uur. Maar de beste man kwam doodleuk niet opdagen. Ook niet nadat ik rond 17.45 uur belde met de prangende vraag: ‘Waar blijf je?’ Antwoord: ”We kijken of we nog iemand langs kunnen sturen.” Maar ook nu verscheen er niemand. Er werd niet eens teruggebeld. Maandag nog maar weer eens gebeld. En gemaild. Geen reactie. Gezien de lovende reviews op de site van dit bedrijf: volstrekt onbegrijpelijk. Mijn wat minder positieve review kwam overigens niet langs de douane. Vandaar het gekleurde beeld natuurlijk. Ik zal dit bedrijf de gelegenheid geven voor een verweer. Sowieso wil ik dat mijn review wordt geplaatst. Anders plaats ik hem hier. Ja, met naam van het betreffende bedrijf.

Derde bedrijf
Het derde bedrijf dat ik belde en mailde was een glaszetter in Boskoop. Ik belde hem in totaal drie keer. Lees: ik sprak drie keer zijn 06-voicemail in. En mailde twee keer. Uiteindelijk met het gewenste resultaat.

Huiskamervraag
Heb jij goede of slechte ervaringen met een bedrijf? Laat het me weten. Dan verdient (en krijgt) dat bedrijf of een Vorstelijk Schouderklopje of een ‘aansporing’ om de dienstverlening te verbeteren.

Ton Broekhuisen

Reacties zijn gesloten.