KlachtenKoning: wél tot het gaatje om klacht aan oplossing te helpen!

Werkwijze grote klachtensites

De twee grootste klachtensites van ons land zijn ongetwijfeld Klacht.nl en Klachtenkompas (geïnitieerd door de Consumentenbond). De werkwijze van deze twee klachtenreuzen is vrijwel identiek: er wordt melding van een klacht gemaakt. En die klacht wordt (via bijvoorbeeld Twitter) onder de aandacht gebracht bij het betreffende bedrijf. Vaak levert dit eenvoudige mechanisme een oplossing op. Simpelweg omdat het bedrijf zijn naam niet negatief genoemd wil zien.

KlachtenKoning richt zich op vastgelopen klachten

Maar het komt natuurlijk ook voor dat bedrijven niet reageren. Uit de serie: de bui waait wel over. En dat blijkt dan ook zo te zijn. Welnu: op die laatste categorie richt KlachtenKoning zich.

Hoor en wederhoor

Wie KlachtenKoning inschakelt weet één ding zeker: het bedrijf dat zich hult in stilzwijgen (lees: weigert een bevredigende oplossing aan te dragen) kan zijn borst natmaken. Want KlachtenKoning gaat tot het gaatje. Op voorwaarde natuurlijk dat de klacht redelijk is. En dus altijd volgens het journalistieke principe hoor en wederhoor.

Klacht melden?

Klacht melden gaat eenvoudig. Check wel eerst even de voorwaarden. Bij nominatie van je klacht (KlachtenKoning is een soloproject van voormalig Metro-breekijzer Ton Broekhuisen) word je ingeseind. En gaat er dus een terriër #moi voor je aan de slag.

Reacties zijn gesloten.