Transavia verontschuldigt zich voor starre houding

Transavia

Case Transavia in het kort

Vijf maanden voor de beoogde vertrekdatum (5 maart 2015) boekt Raymond van der Waal (Rotterdam) samen met een aantal vrienden bij Transavia een retourvlucht Rotterdam The Hague Airport – Innsbruck (Oostenrijk) om voor het eerst te gaan skiën. Totaal door Raymond te betalen ticketkosten (retourvlucht plus bagage): 165 euro.

Dure naamswijziging

Twee maanden na boeking (dus: 3 maanden voor vertrek) krijgt Raymond rugklachten. Vliegen lukt nog wel, maar skiën is ondenkbaar. Dus regelt Raymond een vriend die zijn plek (ook in het vliegtuig) inneemt. Raymond: “Daartoe verzocht ik Transavia een naamswijziging door te voeren. Zodat de vriend mijn stoel in het vliegtuig over kon nemen. Die naamswijziging kostte liefst 300 euro. Waarmee de vlucht voor mijn vriend dan in totaal 465 euro zou bedragen. Belachelijk natuurlijk. Dus heb ik laten weten niet akkoord te gaan. Na heel veel correspondentie (ook via social media) verlaagde Transavia de administratiekosten naar 140 euro. Daar gingen we mee akkoord. Maar daarna werd dit bedrag ineens verhoogd naar 190 euro. Dat hebben we geweigerd. De vriend gaat nu per trein heen en weer naar Innsbruck. Ik hoop dat deze rubriek me kan helpen om de nare smaak over deze kwestie uit mijn mond te krijgen!”

Contact

We prikken deze klacht in het hart van Transavia. Transavia reageert snel en constructief. Nog diezelfde dag wordt contact opgenomen met Raymond. Transavia verontschuldigt zich voor de ontstane situatie. De ticketkosten (165 euro) worden alsnog vergoed. Eind goed, al goed. Missie geslaagd!

Reactie Transavia
“We betreuren deze gang van zaken. We hadden deze situatie meer persoonlijk op moeten lossen. De ticketkosten zijn inmiddels teruggestort.”

Klacht melden
Ook een klacht die om een oplossing smeekt? [maxbutton id=”1″ ] Lees eerst wel even de voorwaarden.

Reacties zijn gesloten.