Tegenwicht
Mede door social media leven we in een wereld waarin kritiek en verwijten als warme broodjes over de digitale toonbank vliegen. Om wat tegenwicht te bieden, introduceert KlachtenKoning de rubriek Vorstelijk Schouderklopje. Insteek: bedrijven en organisaties die klantgericht / vriendelijk handelen in het zonnetje zetten. En nee, dan hoeft het niet om grote bedragen te gaan. ‘Het goede gevoel’ van de klant staat centraal. Onderstaande case illustreert dat.
Schouderklopje
Flip Kleine Staarman (Maarheeze) is zo te spreken over de door sanitair-fabrikant Riho (Tilburg) geboden service dat hij er een Pluim #herstel Schouderklopje voor over heeft.
Flip vertelt: “Ik heb op mijn badmeubel vanaf 2014 2 ledlampjes. Al na 2 jaar begon er al een ledje te flikkeren. Daarna de andere. Op het laatst leek het een soort disco.
Afgelopen week heb dit toch maar eens gemeld bij de klantenservice van Riho. Reactie: ‘Uw garantie is weliswaar verlopen. Maar we zullen kijken wat we kunnen doen’.
Nog diezelfde dag kreeg een bericht dat ik gratis 2 nieuwe ledlampjes zou krijgen. Die zijn ook al geleverd.”
Flip eindigt met de verzuchting: “Waren er maar meer bedrijven die bij serieuze klachten zo coulant zijn. Riho heeft er een ambassadeur bij!”
Schouderklopje uitdelen?
Wil je een klantvriendelijk / servicegericht bedrijf in het zonnetje zetten? Nomineer het betreffende bedrijf voor een door KlachtenKoning geïnitieerd Vorstelijk Schouderklopje!
Licht kort toe waarom het betreffende bedrijf in aanmerking komt voor een Schouderklopje. Bij selectie van jouw nominatie seint KlantenKoning het bedrijf in. Mail je nominaties naar ton@tonbroek.nl